Service & support

Reservdelar, service & support av er kontorsmaskin

Vi vill att ni ska vara nöjda! För att säkerställa funktionen och driftsäkerheten arbetar vi kontinuerligt med att utveckla vårt servicekoncept. För oss spelar det ingen roll om du är i Stockholm eller på annan ort i Sverige.

 

Minimala driftstörningar leder till ökad produktivitet

Det bästa är naturligtvis om vi kan se till att minimera akuta fel på er utrustning. Samtliga utrustningar, skrivare, multifunktionsskrivare mm, är designade från fabrik för förebyggande underhåll och enkelt utbyte av de delar som normalt slits i en kontorsmaskin. Ett flertal av delarna är så enkla att byta att ni kan göra det själva! Vid ett servicebesök byter vi ut delar i förebyggande syfte och kan på så sätt ofta undvika problem innan de uppstår. När serviceteknikern är på plats går han självklart igenom hela maskinen för att se om det är något ytterligare som behöver bytas ut för att undvika framtida servicebesök. Vårt sätt att arbeta med förebyggande service i kombination med att ni själva kan byta ut en stor del av maskinens slitdelar gör att ni får minimalt med driftstörningar och får en bättre produktivitet.

 

Snabb & effektiv service

När ni kontaktar oss och vill ha hjälp med er utrustning, skrivare, multifunktionsskrivare, kopiator, server eller annan IT-drift, kommer våra kundmottagare att ställa några frågor till er för att snabbt försöka hitta lösningen på er fråga, behövs det ett besök av våra serviceingenjörer loggas ärendet och ett sms skickas automatiskt ut till ansvarig servicetekniker som snabbt kan ta kontakt med er och meddelar när han kan komma. Vi har riskteckande service så om du sitter i Stockholm eller annanstans, vi hjälper dig.

 

Originaldelar

För att säkerställa högsta möjliga driftsäkerhet i de kontorsmaskiner vi levererar använder vi endast originaldelar.

 

Reservdelar

Alla servicetekniker är utrustade med de mest frekventa delarna i sina bilar, därutöver finns ett lokalt lager. Är det en unik reservdel kan vi till dagen därpå få hem delarna från Leverantörernas centrallager.

 

Servicetekniker

Samtliga servicetekniker är välutbildade samt utrustade med bärbara PC. Via den görs avrapportering, felsökning samt beställning av reservdelar. Serviceteknikerna har även full tillgång till Leverantörernas världsomspännande databaser som kontinuerligt uppdateras och förfinas. Detta innebär att åtgärdstiderna vid problem kan hållas nere då en lösning oftast snabbt går att finna i databaserna.

De senaste årens snabba utvecklingstakt och behov vad gäller "IT-kompetens" har medfört att såväl servicetekniker, serviceanalytiker och säljare genomgått en utveckling och utbildning för att möta marknadens högre krav vad gäller kompetens.

 

OBS! Vi kan ej erbjuda skrivarservice till privatpersoner!

 
Kundvagn
Visa priser inkl moms?
Varor: 0 stSumma: 0 krFrakt: 0 kr